- Літо 1973 — представлено третє покоління бестселера Opel Kadett.
- Сила вибору — Новий Opel Kadett C доступний як седан, купе або універсал; з багатьма додатковими версіями, включаючи Aero.
- Безпека перш за все: в стандартну комплектацію включені три-точкові ремені безпеки, основа для експериментального авто «OSV 40».
- Перезавантаження програми Rallye-Kadett: Opel Kadett GT/E демонструє спортивні успіхи.
Кілька днів тому на виставці IAA Mobility в Мюнхені відбулася світова прем’єра нового електричного універсалу Opel Astra Sports Tourer Electric. Завдяки сміливому та «чистому» дизайну, сучасним технологіям і високому рівню практичності, він пропонує масу задоволення від водіння у поєднанні з екологічною відповідальністю — й, таким чином, вдало переносить 90-річний успішний рецепт створення компактних сімейних автомобілів Opel у майбутнє.
Адже ще до появи моделей Opel Astra, випускалася серія автомобілів Opel Kadett, які були дуже популярні серед покупців протягом багатьох поколінь. Один з тих автомобілів Opel Kadett просто зараз святкує ювілей: рівно 50 років тому вперше було випущено третє післявоєнне покоління компактного бестселера Бренду — автомобіль Opel Kadett C — і він став найбільш технологічним та різноманітним, ніж будь-який інший Opel Kadett до того часу.
Епоха 1970-тих: різноманітність є ключем до успіху
Продуманий сімейний автомобіль, розкішний автомобіль з практичним багажником, стильне компактне купе — лінійка автомобіля Opel Kadett C мала багато варіантів за час випуску моделі в проміжку між 1973 та 1979 роками. З чітким дизайном кузова, новою передньою підвіскою на подвійних важелях та класичним заднім приводом, автомобіль Opel Kadett C дебютував наприкінці літа 1973 року. Характерні особливості дизайну включали пласку решітку радіатора, капот з фірмовою складкою, передню панель кузова з формованим спойлером під бампером.
Експерти з випробувань автомобілів видання «auto motor und sport» не шкодували компліментів: «Opel Kadett не тільки чудово їздить, він також має надійну конструкцію та побудову. Автомобіль не потребує складного технічного обслуговування, він простий у ремонті та економічний в експлуатації».
Покупцям було запропоновано дуже широкий вибір версій, завдяки чому вони могли знайти потрібний варіант Opel Kadett C на свій власний смак. Третє покоління Opel Kadett спочатку було доступне як 2- або 4-дверний седан у звичайній або люкс версіях, також пропонувались варіанти 3- або 5-дверного універсалу та купе.
Далі буде ще багато-багато інших варіантів, тому що Opel Kadett C був розроблений як «світовий автомобіль». Він не тільки зійшов з конвеєра в Німеччині, але й вироблявся як Vauxhall Chevette у Великобританії. Крім того, автомобіль вироблявся в Азії, Австралії, Північній та Південній Америці з дещо зміненим кузовом і технологіями, адаптованими до місцевих умов.
Якщо казати саме про оригінал Opel Kadett C та ринок Німеччини, то від початку кар’єри для автомобіля пропонувались економічні 1,2-літрові двигуни потужністю 38 кВт/52 к. с. або 44 кВт/60 к. с. На початку 1975 року до лінійки двигунів приєднався дуже економічний 1,0-літровий бензиновий силовий агрегат потужністю 30 кВт/40 к. с. Проте існувала й «інша сторона медалі» в історії Opel Kadett C, яка розпочалася з появою версії GT/E, що мала двигун потужністю 77 кВт/105 к. с. та систему упорскування пального. Так Бренд Opel продовжив власні спортивні традиції разом з гоночним Opel Rallye Kadett.
Безпека перш за все: перший Opel Kadett з три-точковими ременями безпеки, основа для експериментального концепт-кару OSV 40
З початком конвеєрного виробництва «покоління С» в 1973 році, цей автомобіль став першим серійним представником лінійки Opel Kadett, який мав три-точкові ремені безпеки на передніх сидіннях: одна точка кріплення — на верхній частині центральної стійки, друга точка — на нижній частині стійки; третя точка — замок ременя біля основи сидіння. Справжня революційна та рятівна «функція безпеки», яка отримала визнання серед багатьох людей завдяки можливості пристібатися однією рукою. Зрештою, саме простота використання стала аргументом для людей, які до цього не любили ремені безпеки. Також була ретельно опрацьована ергономіка салону: до всіх кнопок та перемикачів можна було легко дістатися навіть з пристебнутим ременем безпеки, а прилади завжди легко читались.
Найбільшим технічним нововведенням Opel Kadett C стала передня підвіска на подвійних важелях із спіральними пружинами. Крім того, стандартною комплектацією всіх версій автомобіля був стабілізатор поперечної стійкості. Ширина колії збільшилась на 20 мм відносно попередника, що дозволило покращити керованість та стійкість автомобіля на дорозі. Вдосконалена задня вісь сприяла нейтральній керованості та високому рівню активної безпеки. У разі зіткнення спрацьовували такі технічні розробки, як «поглинаюче» удар кермо, передні та задні зони деформації, замкнений жорсткий салон для пасажирів, який виступав у якості «острівка безпеки». Все це істотно зменшувало та навіть мінімізувало ризики травм.
Тому не дивно, що Бренд Opel вирушив ще далі в питаннях безпеки. Автомобіль Opel Kadett C було використано як базу для створення експериментального концептуального автомобіля OSV 40, що вийшов у 1974 році. Поздовжні стійкі та поперечні балки кузова, а також посилені двері та пороги краще захищали пасажирів у разі зіткнення чи перекидання. Автомобіль був сконструйований таким чином, щоб витримати лобове зіткнення з жорсткою перешкодою на швидкості 65 км/год., еквівалент швидкості 40 миль на годину — ось звідси цифра «40» в позначенні.
Завдяки цьому прототипу, майже готовому до виробництва, Бренд Opel показав, що гарну пасивну безпеку можна досягнути не лише на для великих та важких автомобілях, але також й на компактних та легких моделях — адже концепт OSV 40 важив лише 960 кілограмів. Досвід, отриманий під час розробки та випробувань експериментального автомобіля OSV 40 зрештою був використаний у різних наступних серійних моделях Бренду Opel.
Перезавантаження програми Rallye-Kadett: Opel Kadett GT/E демонструє спортивні успіхи
Бренд Opel прагнув продемонструвати, що третє покоління Opel Kadett C було не тільки безпечним, але й надзвичайно спортивним. І це прагнення призвело до появи спортивної версії Opel Kadett GT/E, що відсвяткувала свою прем’єру на автосалоні IAA 1975 року. Автомобіль пропонував 1,9-літровий двигун із системою Bosch L-Jetronic для впорскування пального, завдяки чому максимальна потужність сягала 77 кВт/105 к. с.
Маючи вагу лише 900 кілограмів, автомобіль міг розвивати максимальну швидкість 184 км/год. — немало на ті роки! А його дизайн особливо вразив шанувальників автоспорту: над поясною лінією автомобіль Opel Kadett GT/E був яскраво-жовтим, а під нею він мав чорне забарвлення. Тоді не лише молоді водії-початківці мріяли про Opel Kadett GT/E, але й професійні пілоти.
Починаючи з 1976 року місця в салонах гоночних автомобілів Opel зайняли пілоти, які незабаром увійдуть в історію автоспорту: Вальтер Рерль (Walter Röhrl) та Рауно Аалтонен (Rauno Aaltonen). Вони досягли чималих успіхів на спеціально підготовленому та надпотужному (165 кВт/225 к. с.) спортивному автомобілі Opel Kadett GT/E: успішні виступи на Ралі Монте-Карло та Ралі Португалії. Бренд Opel посів друге місце в загальному заліку автовиробників.
Починаючи з 1976 року, Бренд запропонував модель Opel Kadett і для інших задоволень від водіння. Йдеться про версію Opel Kadett Aero, де водій та пасажири могли дозволити вітру вільно гуляти у волоссі та кружляти навколо. Автомобіль Opel Kadett Aero, що виготовлявся штутгартським кузовним ательє Baur, був незвичайним кабріолетом: він мав поперечну дугу в стилі кузовів Targa, а також відкриту передню частину даху та задню складну частину. Таким чином версія Aero поєднувала кілька автомобілів в одному: відкритий кабріолет, автомобіль для приємної відпустки, практичний сімейний автомобіль. Нині він вважається легендарною класикою, яка привертає увагу та викликає захоплення на численних ралі ретро-автомобілів.